Könyvelés helyben - könyvelés távban 06-20-333-4444

Sajnos sok esetben nincsenek az ügyfelek tisztában azzal, hogy a könyvelőiroda, amit megbíztak a helyes, szabályos könyvelés vezetésével, futószalagon végzi ezt a munkát. Ez a mai cikkem egy kicsit provokatív véleménycikk erről a témáról, némi tényfeltárással összekötve.

Nézzünk néhány esetet, jelenséget, aminek a szemlélete lényegesen eltér a futószalagos könyvelés és az odafigyelő online könyvelés esetén:

  1. A kollégák leterheltsége. Futószalagos könyvelés esetén egy teljes idős könyvelő munkatárs akár 60 darab “átlagos” forgalmú céget is könyvel. A korrekt – és az ajánlásoknak megfelelő – könyvelés esetén egy munkatárs terhelése soha nem haladhat meg 30 céget.
  2. Mi történik, ha kérdése merül fel a könyvelőnek? Futószalagos könyvelés esetén a felmerülő tisztázó kérdést el kell nyomni, mert nincs idő arra, hogy telefonon vagy emailben a munkatárs felvegye a kapcsolatot a megbízóval. Kérdés esetén a könyvelő a legjobb belátása szerint dönt, egyeztetés nélkül.  Ennek eredményeképpen a könyvelés megfelelősége bizonytalanná válik. Korrekt könyvelés esetén kérdést soha nem nyomunk el, mert csak akkor lesz a könyvelés tiszta és ellenőrzésbiztos, ha mindig a valóságot tükrözi.
  3. Mennyi pénz jut annak, aki a munka javát elvégzi, a könyvelő munkatársnak? Az előzőekből könnyű kiszámolni, de megteszem az olvasó helyett: A futószalagos könyvelésnél a cégek által fizetett díjak 20-25%-a kerül végül a könyvelőkhöz. A többi a könyvelő iroda rezsije, haszna. Egy tisztán profitorientált világban ez így van rendjén. De a véleményem szerint ez így nem korrekt, főleg a megbízó cégek felé, akik nem ugyanazt a minőséget kapják a futószalagos könyveléssel, annak az összes kockázatát viszont ők viselik tulajdonosként. Miközben lehet, hogy nem is tudják, hogy futószalagos könyvelőirodát bíztak meg. A megfelelő minőséget (szerintem) nem lehet elérni úgy, hogy a bevétel legalább 35-40%-át ne költenénk el a könyvelők díjazására. Ez még mindig lehetőséget nyújt arra, hogy az iroda költsön marketingre is, és maradjon nála haszon is.
  4. Milyen a reakcióidő? A futószalagos könyvelőirodánál van, hogy teljesen elmarad az először feltett kérdés megválaszolása, de legalábbis az tapasztalható, hogy a megfelelő embert nehezen, vagy egyáltalán nem lehet telefonon elérni. Egy korrekt irodában mindig van, akinek van figyelme az ügyfél kérdését megválaszolni.

Sok ügyfelem, aki ilyen futószalagos könyvelőirodától jött át, így fogalmazta meg a tapasztalatát: “Már nem éreztem azt, hogy kellő figyelmet kapott volna a vállalkozásom.” Ha Ön is ilyet érez, legyen ez egy figyelmeztető jel: nem Ön az első, aki ilyet tapasztal. Váltson! Sosem késő váltani, mert minden egyes ott töltött nappal egyre több kockázatot vállal fel.