Könyvelés helyben - könyvelés távban 06-20-333-4444

Webáruház könyvelés

Az online könyvelés kapcsán megkeresett egy ügyfél, hogy a napokban számos helybeli könyvelőirodát végigjárt (egy vidéki városban), és mindegyik helyen kikosarazták. Olyan szavakat használt ugyanis a tevékenységének bemutatására, melyek elbizonytalanították a könyvelőket (dropshipping). Egy speciális webáruház nyitása előtt áll, ami abban lesz speciális, hogy nem saját maga raktározza a termékeket, hanem a webáruház oldalán leadott megrendeléseket ő csak továbbítja a nagykereskedelem felé, akik maguk intézik majd a kiszállítást. Nem is a kereskedelem résztől idegenkedtek a könyvelők, hanem a webáruház könyvelés bevállalásától.

Ezért fontosnak látom, hogy szenteljek egy külön oldalt a webáruház könyvelés témájának. Vagy összefoglaló nevén az online kereskedelem területének.

Az online webáruház könyvelés szempontjából egyik legfontosabb jellemzője, hogy szinte az összes vonatkozó dokumentum elektronikusan áll rendelkezésre. Ezért nem meglepő, hogy az online könyvelés egyik itthoni úttörőjeként szívesen vállalunk be webáruház könyvelést. Már-már hitvallásomnak mondható, hogy mindent szeretnék elektronikusan feldolgozni, amit csak lehet. És a webáruház könyvelés megadja a lehetőséget számos munkafolyamat automatizálására.

Miért jó az, ha a lehető legtöbb adat elektronikusan kerül be a webáruház könyvelő programjába?

 

  1. Az automatizálás csökkenti az elgépelés kockázatát. Nemcsak a számszaki hibákra gondolok itt, hanem a webáruház könyvelés által elkövethető számviteli hibákra is. A megbízhatóbb végeredmény csökkenti a kockázatát az esetleges NAV ellenőr által felfedezett hibáknak. Közismert, hogy a könyvelői hibák jelentős része nem az ismeretek hiányából, hanem figyelmetlenségből ered.
  2. Csökkenti az adminisztrációt mind a webáruház könyvelő munkatársnál, mind a webáruház tulajdonosánál. Nem kell a dokumentumokat hosszasan rendezgetni a bevallási határidők előtt, mert azok pár kattintással lekérhetők fájlban.
  3. Nincs szükség a papíros dokumentumok nejlonszatyorban történő szállítására… Ami nem elektronikusan elérhető számla, azt a webáruház tulajdonos be tudja szkennelni, és feltölti az általunk használt Google Drive alapú dokumentumtárba. Ezért személyes találkozásra sincsen szükség. A mi részünkről örülünk az egyszeri személyes találkozásnak, de nincs rá szükség: minden szükséges meghatalmazást távolról is meg tudunk csinálni. Sok olyan ügyfelünk van, akikkel még egyik könyvelő munkatársunk sem találkozott, mégis a telefonos és e-mailes kapcsolattartás miatt szoros – és jó – az együttműködésünk.
  4. A webáruház könyvelés költséghatékony. A normál könyvelési csomagjaink havi díjának kalkulációja ugyanis azon alapszik, hogy minden számlát kézzel kell rögzíteni. Havi néhány tucat számlánál az adatállományok importálása még nem jelent nagy előnyt (mert azt a kevés időt, amit ezzel meg lehet takarítani, rá kell fordítani az interfészek, azaz az adatátvételi kapcsolatok programozására), de ha a számlák mennyisége nő, elkezd kirajzolódni az a minta, hogy a mennyiség növekedésével együtt kisebb mértékben emelkedik a webáruház könyvelés időigénye, mint egy hagyományos vállalkozásé. Ez azt jelenti, hogy nagyobb forgalomnál a webáruház könyvelés díja az automatizálás révén kedvezőbb, azonos – vagy még jobb – színvonal mellett.